NL / EN

Stems biedt meerwaarde in Zuid-Afrikaans steenfruit

Als verlengstuk van een dynamische groep Zuid-Afrikaanse producenten van steenfruit, is in juni 2011 marketingbedrijf Stems opgericht. Doel is om het steenfruit in de juiste markten te positioneren.


Hierdoor kunnen de producenten de focus leggen op hun specialiteit: de teelt van de beste kwaliteit steenfruit. Stems heeft als doel marktleider te zijn met een uniek aanbod steenfruit, dat zich kwalitatief onderscheid op smaak, uiterlijk en houdbaarheid. Vanwege het strategische aanbod van in totaal 23 producenten, is het bedrijf in staat om het hele seizoen het beste fruit te leveren. Dankzij de verschillende microklimaten in Zuid-Afrika heeft elke producent zijn eigen meerwaarde, ongeacht de teeltlocatie. Het steenfruitseizoen loopt van de eerste week oktober tot midden april.

Stems onderscheidt zich van andere producenten door de directe toegang tot alle nieuwe rassen wereldwijd, de goede informatiestroom en kennisuitwisseling tussen producenten. De nieuwe variëteiten worden aangeplant in proeftuinen in de verschillende productiegebieden. De nadruk bij het totale productieproces ligt op duurzaamheid. Dat is volgens Stems de enige manier om als steenfruitproducent te kunnen overleven.